Dvě zbrusu nové autobusové zastávky před halou vlakového nádraží byly slavnostně uvedeny do provozu úderem poledne v úterý 14. prosince. Pásku slavnostně přestřihli oba kolínští místostarostové Jiří Buřič a Jiří Krumich, aby si poté s ředitelem Městské autobusové dopravy v Kolíně Františkem Martínkem, ředitelem TSMK Miroslavem Ledvinou, vedoucím odboru regionálního rozvoje Stanislavem Studničkou, šéfem zhotovitelů Janem Březinou, se dvěma zástupci TPCA pány Havlíkem a Macelou a dalšími zúčastněnými přiťukli šampaňským.

Přístřešky pro cestující na ostrůvku zaplatila reklamní agentura, která zde bude provozovat reklamní plochy. „Jeden přístřešek přišel na 120 tis. korun,“ řekl nám šéf technických služeb Miroslav Ledvina. Na městskou autobusovou dopravu zbylo již jen osazení označníků jízdními řády. I když tím to pro „autobusáky“ neskončilo, jisté problémy jsou očekávány v prostoru mezi autobusovým ostrůvkem a parkovištěm. Auta parkující mimo profil samotného parkoviště překáží autobusům v zajetí do úzkého terminálu. Čas ukáže, zda ve snaze odstranit problém bude nutno přistoupit k nepopulárnímu pokutování řidičů, na které již nevyzbylo místo na řádném parkovišti a svého plecháče odstavili vedle.

A z kterého stání vás odveze ta která linka? Pro orientaci si představme, že k nádražní budově stojíme zády - před nádražím vlevo: 1 (Nemocnice), 3 (Sídliště), 5 (kamkoliv) a 6 (Nemocnice + škola Štáralka); před nádražím vpravo: linka 1 (TPCA), linka 3 (Zálabí), 4 (TPCA) a 6 (TPCA + Kablo); terminál vlevo: 2 (Šťáralka + TPCA), 4 (škola Šťáralka); terminál vpravo: 2 Štítary a 4 (Radovesnice).

A jen pro zajímavost, historicky prvním autobusem, který do terminálu zajel (nepočítáme-li slavnostně vyzdobený zkušební bus), byla linka č. 5.
kop