Představitelé města Kolína, jmenovitě hlavně bratři Plašilové, v posledních týdnech mluví v tom smyslu, že se na městském dluhu podepsala i společnost TPCA. Jak taková vyjádření automobilka hodnotí? Na to jsme se zeptali Vadima Petrova, generálního manažera oddělení Podnikové záležitosti automobilky. "Podobné výroky považujeme za vzkazy těm obyvatelům - voličům, kteří nemají TPCA v oblibě, a mohou přinést nějaké politické body. Nedáváme jim proto velkou váhu. Na druhou stranu si uvědomujeme, že TPCA ovlivnila život v Kolíně, který se více otevřel světu, je tu více lidí, obchodů, větší provoz, přišli sem noví lidé, staví se tu nové domy, byty a tak dále. Celá společnost se v uplynulých letech vezla na vlně prosperity a expanze v mnoha oblastech života a ovlivnila mnoho měst, nejen Kolín. V tom pozitivním, i negativním. Jsem přesvědčen, že by se vývoj před Kolínem nezastavil, i kdyby tady TPCA nebyla."
 
Údajný podíl TPCA na městském dluhu dokládají politici za ODS například tím, že pro její zaměstnance město za své peníze postavilo byty. I proto se město snaží rok co rok zvyšovat nájem v bytech sloužících zaměstnancům TPCA, naposled o 4 % od 1. července. Město ale tvrdí, že je nájem je i tak nízký, TPCA je zase přesvědčeno, že není místo pro jeho zvyšování. Jaký je názor automobilky v této chvíli? „Nájemné v městských bytech pro potřeby zaměstnanců TPCA je vyšší než nájemné v ostatních městských bytech, ale nižší než nájemné tržní,“ uvedl Vadim Petrov. „Město tvrdí, že na byty doplácí nejen tím, že splácí úvěr, úroky, ale že dotuje i jejich provoz a opravy. Každý měsíc se scházíme na radnici se zástupci města a řešíme aktuální otázky spojené s byty. Chceme najít řešení, které je optimální pro obě strany. Abychom mohli problém řešit, potřebujeme znát fakta, statistiky, konkrétní čísla. Už několikrát jsme navrhli, abychom začali jednat o možnosti prodeje bytů zaměstnancům TPCA.“ Více v dnešním novém čísle týdeníku Kolínský Pres. meč