Konečná cena lávky přes Labe, jejíž stavba by měla být dokončena do listopadu letošního roku, se nakonec vyšplhala na 35 mil. Kč. Podle místostarosty Jiřího Buřiče je na vině hned několik faktorů. Původně měly pilíře podpírající lávku stát ve vodě, na což ovšem nepřistoupilo Povodí Labe a oba pilíře se tak musely přestěhovat na břehy. Druhým faktorem byla změna daně z přidané hodnoty, která se z 5 % vyšplhala na 19 %. Lávka bude kompletně osvětlena a dokonce snad i vyhřívána - opatření kvůli zimním námrazám. V neposlední řadě došlo též k přepracování samotného projektu, čímž se mj. trasa lávky narovnala, původně se měla esovitě „kroutit“.

Jak se zdá, město ale ze své kapsy nejspíše nakonec uhradí přece „jen“ 22 mil. Kč, tedy sumu v původně plánové výši. Středočeská plynárenská totiž zaplatí městu peněžitou náhradu 2 mil. Kč za uložení potrubí pod lávkou a k tomu ještě 250 tis. Kč za provedení vlastních úchytů.

Hlavní finanční injekci, a to v hodnotě celých 11 mil. Kč, by město mělo získat od přímo od státu. Lávka byla úznána jako součást cyklistické stezky - zejména z kasáren do TPCA - a tudíž se stál uvolil pustit tento nemalý peníz. V úterý 15. února starosta Miroslav Kaisler v České národní bance založil konto, na které město obdrží přislíbenou dotaci na lávku přes Labe. Na otázku, zda je dotace jistá, odpověděl sice poněkud vyhýbavě, avšak víceméně kladně.

Zbývá jen dodat, že lávka přes trať, která by měla na lávku přes Labe navazovat, bude podle všeho realizována v roce 2006.
kop