Od samého počátku kritizovaný železniční zdvihací most přes Labe zaměřili ve svém hledáčku reportéři německé televizní stanice ARD. Do Kolína přicestovali mapovat stavbu, která je postavena za dotace z Evropské unie a členka výboru pro rozpočtovou kontrolu Evropského parlamentu Ingeborg Grässleová ji jako jednu z několika považuje za zbytečnou a miliony eur na ni za vyplýtvané. "Němci odvádějí do evropského rozpočtu nejvyšší částky a nedokážou pochopit, proč rekonstrukce mostu v Kolíně o délce 130 metrů stála podle dnešního přepočtu 47 milionů eur, o 10 milionů více než most v Deggendorfu dokončený ve stejné době, který na překonání Dunaje potřebuje konstrukci o délce 470 metrů, " popisuje deník Dnes.

Novináři z Německa i z dalších zemí Evropské unie si vybrali kolínský most (na snímku Vladimíra Sládka během stavby), protože absurdní investici podtrhuje zdvihací pole, které se nikdy nebude zdvihat. Obdobné předražení však objevili také u dalších staveb, které nyní europoslanci vedle kolínského mostu a dálnice D1 dali na seznam, u něhož by chtěli vysvětlit financování, napsal deník Dnes. Železniční zdvihací most byl dostavěn v roce 2011. Auditorům Evropského účetního dvora kromě trojnásobného navýšení původní ceny nejvíc vadil výběr firmy, která most opravila. Sporné je i zvedání mostu, neboť Labe není celoročně splavné. meč, dnes