O tzv. kolektivním vyjednávání v kolínské automobilce Toyota v uplynulém roce několikrát informovaly celoplošné televize i velké deníky. Důvodem bylo protahované a nakonec neúspěšné jednání mezi vedením firmy a odborovými organizacemi.
Jednání, zahájená na přelomu léta a podzimu loňského roku o kolektivní smlouvě pro rok 2025, se táhla celý rok a nakonec skončila v září neúspěchem, takže v platnosti zůstala smlouva uzavřená na konci roku 2023. Následně v říjnu začala jednání o kolektivní smlouvě pro rok 2026, do nějž se zapojily všechny tři odborové organizace automobilky (Odborová organizace ASO Kolín, Nezávislé odbory pro údržbu a ostatní pracující a Odbory KOVO).
Ve čtvrtek 4. prosince oznámilo vedení automobilky i odbory dosažení dohody. Nová kolektivní smlouva je podepsána na dva následující roky (2026 a 2027) a garantuje nárůst tarifních mezd v obou letech vždy o 8,6 procenta (odbory do jednání v říjnu vstupovaly s požadavkem desetiprocentního nárůstu), navýšení individuální dovolené i jednorázový bonus, který zaměstnanci dostanou vždy v lednu.


